BMW Motorrad Concept R18
BMW Motorrad svetový debut 2019
BMW Motorrad predstavuje na výstave Concorso d'Eleganza Villa d'Este nový koncept. Markus Schramm, vedúci BMW Motorrad, opisuje dizajn nasledovne: „S týmto motorkárskym skvostom, BMW Motorrad predstavuje svoju vlastnú verziu emocionálnej a autentickej ponuky pre veľký segment cruiserov.“ Concept R18 ukazuje, ako by mohla elegancia motora boxerov z 60-tych rokov vyzerať dnes ako puristický jedinečný motocykel v kombinácii so všetkými klasickými dizajnovými ikonami dizajnu BMW Motorrad. Concept R18 je podstatou motocykla v jeho pôvodnej, prirodzenej forme. Veľké kolesá s lúčmi (predné 21 palcové, zadné 18 palcové) poskytujú bezpečný postoj a dokonale vyvážia dominantnú pohonnú jednotku. Pneumatiky sú ďalším odkazom na históriu: tento motocykel je rovnako ako späť vo svojích dňoch opäť vybavený pneumatikami od firmy Metzeler. Rám a nádrž vytvárajú spoločnú líniu od hlavy riadenia až po náboj zadného kolesa a bočnému pohľadu dodávajú plynulú eleganciu.
Srdcom BMW Motorrad Concept R18 je veľký, novo navrhnutý, dvojvalcový 1800 cc boxer motor. Jeho vonkajší vzhľad je vedome pripomínajúci motory s plochým dvojitým motorom, ktoré BMW Motorrad používal až do konca šesťdesiatych rokov - s podstatne väčším objemom a moderným chladením vzduch / olej. Veľký prototyp boxera bol navrhnutý do posledného detailu: blok motora a prevodovka sú vyrobené zo skleneného pieskovaného hliníka. Odznak motora nesie názov koncepčného bicykla a kladie dôraz na celkovú kvalitu. Okrem toho, dvojité karburátory Solex - podobné tým v BMW 2002 - sa vracajú k histórii konštrukcie značky a pridávajú finálny vzhľad vizuálnej autenticity motocykla.
Ďalším optickým zvýraznením je odkrytý, chrómovaný univerzálny hriadeľ, ktorý spája zadné koleso s pohonom. Žiadne ďalšie kryty nikde na motocykli, ktoré slúžia na udržanie viditeľnosti jeho techniky. Podobne, elektronika koncepčného bicykla je redukovaná na štartér a svetlá, čo podčiarkuje jeho puristický dizajn.
„Motocykle ako BMW Motorrad Concept R18 sú pre mňa odpoveďou na rastúcu potrebu medzi motocyklistou: namiesto technológie sa tu zameriava na zjednodušenie, pravosť a transparentnosť. Pozorujem takmer romantickú túžbu po skutočnom strojárstve. Naším cieľom s touto koncepciou bicykla je riešiť túto potrebu a premeniť ju na analógové vyhlásenie v digitálnom veku. Máme bohatú históriu ikonických motocyklov a všetky majú rovnaké dizajnové vlastnosti. Sme presvedčení, že to môže dnes dobre fungovať aj dnes, “hovorí Edgar Heinrich.