BMW K 1600 GRAND AMERICA
BMW K 1600 GRAND AMERICA
Až za horizont.
Nekonečné putovanie. Ani to vám nestačí. Neustále chcete ísť ďalej, pretože ste ešte nikdy neboli s cestou prepojení tak dokonale. S modelom Grand America môžete relaxovať a vychutnávať si nekonečné míle pred vami. Tento plne vybavený luxusný turistický motocykel vám ponúka absolútny vrchol radosti z jazdy a komfortu pre bezstarostné cestovanie. Legendárny radový 6-valcový motor dominuje bezkonkurenčnou plynulosťou chodu a ohromujúcim výkonom. Je vždy pripravený odviezť vás ďalej. Aj silueta motocykla je na úplnej novej úrovni: od vysokého veterného štítu až po charakteristickú zadnú časť s užívateľsky jednoduchým horným kufrom a opierkou pre spolujazdca. To všetko dopĺňajú inovatívne technológie a prebytok miesta – najmä pre dvoch. Je to na dosah ruky. S modelom Grand America sa horizont zdá byť nekonečný – a pritom je tak blízko.
Cena štandardnej konfigurácie: 25.347 EUR s DPH
Tvarovaný slobodou.
Je to nepopierateľné. So svojou ikonickou líniou a oceľovým tlmičom výfuku, ktorý je umiestnený paralelne s vozovkou, tento luxusný turistický motocykel v štýle Bagger splýva s cestou do jedného celku. Výtrča z radu vďaka neodolateľnej prednej časti a výraznej zadnej časti s LED smerovými a brzdovými svetlami, ktoré sú integrované do bočných kufrov. Okrem čiernej metalickej farby Blackstorm evokuje exkluzívna žltá metalická farba Austin Yellow rozsiahlu krajinu od úsvitu do súmraku. Výkonný čierny 6-valec nenecháva žiadny priestor na pochybnosti. Svoju slobodu si užívate na maximum. To isté platí aj pre štandardné čierne trubkové riadidlá, ktoré máte vždy na dosah. Vysoko kvalitné štítky na nádrži len potvrdzujú svoj cieľ – a rovnako tak aj váš: K 1600 Grand America.
Veľké sny? Žiadny problém.
Je to vaša cesta, váš sen. Vydláždite si vlastnú cestu s radovým 6-valcovým motorom a jeho objemom 1649 cm3. Pre dynamické zážitky a dokonalú plynulosť chodu. Maximálny krútiaci moment 175 Nm a výkon 118 kW (160 k) zabezpečuje bezkonkurenčný ťah. 70% maximálneho krútiaceho momentu máte k dispozícii už pri 1500 otáčkach. Výkon pocítite už pri najjemnejšom otočení plynovej rukoväte, po ktorom nasleduje výkonné a uvoľnené „kĺzanie“ po povrchu. Asistent cúvania zabezpečuje ľahké manévrovanie aj vtedy, keď na chvíľu zastavíte. Aj počas zvyšku cesty môžete naďalej nerušene relaxovať, pretože vďaka funkcii bezkľúčového prístupu Keyless Ride môžete rýchlo a bez námahy opäť vyraziť na cestu.
Stále ďalej a ďalej.
Pohodlná jazda s nadbytkom priestoru: s modelom Grand America si budete priať, aby cesta trvala večne. Štandardne montovaný systém Dynamic ESA zosobňuje tú najlepšiu ovládateľnosť a dynamiku jazdy – režim „CRUISE“ vám umožňuje cestovať ešte pohodlnejšie. Oprite si svoje nohy o štandardne dodávané široké stupačky a oprite sa – zažijete typický „americký spôsob jazdy“. Výška zadného sedadla sa znížila o 7 cm pre ešte lepšiu dostupnosť, najmä pri nastupovaní a vystupovaní z motocykla – stupačky sa taktiež presunuli o niečo nižšie. Okrem toho na vás zaručene zapôsobí štandardne dodávaný ochranný rám motora a audio systéme s prípravou pre navigáciu. Vaša cesta pokračuje. Usaďte sa ešte pohodlnejšie s lakťovými opierkami, ktoré sú k dispozícii ako voliteľná výbava.
TECHNICKÉ ÚDAJE
BMW K 1600 Grand America |
|
Motor | |
---|---|
Typ motora | Olejom/vodou chladený, 4-taktný, radový 6-valcový motor, dva vačkové hriadele v hlave valcov, štyri ventily na valec |
Vŕtanie * Zdvih | 72 mm x 67,5 mm |
Zdvihový objem | 1 649 cm3 |
Výkon motora | 118 kW (160 k) pri 7750 ot./min. |
Maximálny krútiaci moment | 175 Nm pri 5250 ot./min. |
Kompresný pomer | 12,2 : 1 |
Príprava zmesi / Systém riadenia motora | Elektornické vstrekovanie paliva do sacieho potrubia |
Emisná norma | Uzatvorený, 3-cestný katalyzátor, emisná norma EU-4 |
Výkon / Spotreba | |
Maximálna rýchlosť | 162 km/h |
Spotreba podľa WMTC na 100 km/h | 5,7 l |
Druh paliva | Bezolovnatý benzín, oktánové číslo 95 (RON) |
Elektrika | |
Alternátor | 700 W |
Batéria | 12 V/19 Ah, bezúdržbová |
Prenos výkonu | |
Spojka | Viaclamelová v olejovom kúpeli |
Prevodovka | 6-rýchlostná prevodovka s kolesami so šikmým ozubením |
Sekundárny pohon | Kardanový hriadeľ |
Podvozok / Brzdy | |
Typ rámu | Mostíkový, hliníkový rím, motor ako nosný prvok |
Predná vidlica / Odpruženie vpredu | BMW Motorrad Duolever; centrálna pružina |
Zadná vidlica / Odpruženie vzadu | BMW Motorrad Paralever |
Zdvih pružiny vpredu / vzadu | 115 mm /125 mm |
Rázvor kolies | 1 618 mm |
Stopa (závlek predného kolesa) | 106,4 mm |
Uhol hlavy riadenia | 62,2° |
Kolesá | Disky kolies z hliníkovej zliatiny |
Ráfik predného kolesa | 3,50 x 17″ |
Ráfik zadného kolesa | 6,00 x 17″ |
Pneumatiky predné | 120/70 ZR 17 |
Pneumatiky zadné | 190/55 ZR 17 |
Brzdy predné | Dvojitá kotúčová brzda, priemer 320 mm, 4-piestikové pevné strmene |
Brzdy zadné | Jednoduchá kotúčová brzda, priemer 320 mm, dvojpiestikový strmeň |
ABS | BMW Motorrad Integral ABS (čiastočne integrované) |
Rozmery / Hmotnosti | |
Dĺžka | 2 560 mm |
Celková šírka (so zrkadlami) | 1 000 mm |
Výška (bez zrkadiel) | 1 440 mm |
Výška sedadla pri pohotovostnej hmotnosti | 780 mm (nízke sedadlo*: 750 mm) *OE |
Dĺžka podsedlového rámu pri pohotovostnej hmotnosti | 1770 mm (nízke sedadlo*: 1720 mm) *OE |
Pohotovostná hmotnosť, pri plnej nádrži 1) | 364 kg |
Celková prípustná hmotnosť | 560 kg |
Maximálna nosnosť (pri sériovej výbave) | 196 kg |
Objem palivovej nádrže | 26,5 l |
z toho rezerva | 4 l |
- Uvedené údaje sa vzťahujú k hmotnosti prázdneho motocykla podľa normy DIN
- 1) Podľa smernice 93/93/EHS so všetkými prevádzkovými náplňami, naplnená do aspoň 90 % objemu palivovej nádrže